SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mefhum. Ancak bu iki mefhum mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri karınin ciddi olan bu iki mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on daha açkurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması karınin yapılan çallıkışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı işlemlemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da bayağı önemlidir. Hatta SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çallıkışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belirli bir bütçe karınin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak karınin yapılan çallıkışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı beş on daha açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Doğrusu SEO karınin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi karınin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir sair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu kalıp değişikdır. SEO çallıkışmaları daha saf uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir seyrüsefer dürüstışı katkısızlar.
Bu iki mefhum, karınerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çallıkışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise amaç daha ticari başüstüneğu karınin karınerikler SEO çallıkışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek değildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mefhum arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha uz ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.