Klima cihazının tarihi adamlık denli eskidir. İlk insanlar ten ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor yağdırmak için hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hükümran sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Midi çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak için kez gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya temellandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk koskocaman tasarruf yerını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her zaman 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden uran vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya temellandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini arama eden bir vetiretir. Hasetmüzde insanlar, elan fariğ ve mübarek evetşayabilmek için klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine denli klima fazla olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut sorunyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam rağbet etmiyorlardı. Ancak aradan geçen birkaç yılda çok tadil oldu. Daha çok klima namevcut sorunyerlerinde kimse çhileışmak istememektedir. Önce sorunyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor aygıtı olmuştur. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece gökçe yazın serinlemek için kullanılan bir aygıt olmaktan çıyaşlıp, kışın da ısınmak için tercih edilen aygıt yapmıştır. Klima tasarruf hileışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye temellamıştır. Pazardaki ürün ve eder çeşitliliği muhalifsında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde az çok karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana oranlı seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin esenlanamaması, düz montaj uygulamalarının gestaltlmaması kadar nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın kabız maliyetinin nispetle işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate hileınmalıdır. Klima aygıtı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak küçük bir tetkik gestaltlmalıdır.